Patagonia wil zich zichtbaarder maken in Europa

Patagonia wil zich zichtbaarder maken in Europa

Pagatonia opent de komende jaren meer winkels in Europa. Het outdoormerk wil zich nadrukkelijker zichtbaar maken in Europa, vertelt general manager EMEA Ryan Gellert in het oktobernummer van RetailTrends.

Patagonia telt momenteel zo’n tachtig winkels wereldwijd, waaronder in München, Dublin en het Franse bergstadje Chamonix. Er komen in Europa geen tientallen nieuwe vestigingen bij, zegt Gellert. De winkels zijn volgens hem een cadeau aan de community en vormen een plek waar Patagonia als gastheer activiteiten organiseert. “Dat is duur en tijdrovend, en daarom willen we dat selectief en in een doordacht tempo doen. Het komt niet voort uit geldingsdrang”, stelt hij.

Oprichter Yvon Chouniard wil dat het Amerikaanse label vooral niet te groot wordt. “Er is geen drie sterren Michilin-restaurant met zestig tafels”, zei hij daarover. Gellert beaamt dat daar een spanningsveld ligt, omdat meer schaal resulteert in meer zichtbaarheid en winstgevendheid. Dat draagt weer bij aan een deel van de missie van Patagonia, dat wil inspireren en oplossingen wil bieden voor de milieucrisis.

Gellert vertelt in het oktobernummer van RetailTrends meer over de wereld van Patagonia, dat zonder morren een borgsom ophoest voor demonstrerende medewerkers die zijn opgepakt. “Ons ego is ondergeschikt aan het behoud van de aarde”. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!