Hogescholen bundelen krachten voor retailinnovatie

Acht hogescholen starten samen met praktijkpartners het Retail Innovation Platform. Het doel is retailers door middel van praktijkgericht onderzoek te helpen innoveren.

De aanleiding voor het platform zijn de ontwikkelingen in technologie en duurzame, sociaal-culturele en demografische trends, die innovatie voor winkeliers noodzakelijk maken. Retailinnovatie is binnen veel hogescholen een belangrijk thema, maar geniet nog weinig nationale bekendheid, zegt lector digital Jesse Weltevreden van de Hogeschool van Amsterdam. “Met dit platform willen wij onze kennis en expertise bundelen en beter ontsluiten voor de sector.”

Binnen het platform wordt onder meer onderzoek gedaan naar de vitaliteit van winkelgebieden, instore technologie, e-commerce en duurzaamheid. De nadruk ligt daarbij op samenwerking en kennisdeling tussen lectoraten, brancheorganisaties en de retailsector. De initiatiefnemers hebben een subsidie ontvangen van de Stichting Innovatie Alliantie om het platform de komende twee jaar te ontwikkelen. 

De initiatiefnemers zijn de Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Rotterdam, De Haagse Hogeschool, Avans Hogeschool, Fontys Hogescholen, Saxion, NHTV Breda, TMO Fashion Business School en de Technische Universiteit Eindhoven. Het platform wordt ondersteund door praktijkpartners Shopping Tomorrow, Thuiswinkel.org, INretail, Platform de Nieuwe Winkelstraat en de E-commerce Foundation.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!