Modemarktplaats United Wardrobe ontvangt een kapitaalinjectie van één miljoen euro van investeringsfonds Peak Capital. Daarmee wil de voormalige RetailRookie zijn buitenlandse activiteiten uitbreiden. Peak Capital investeert onder meer ook in Flinders en Catawiki.
United Wardrobe is naar eigen zeggen de grootste kledingmarktplaats in Nederland en België. Verdeeld over beide landen zijn maandelijks vierhonderdduizend leden actief, die gezamenlijk meer dan 750 duizend kledingstukken aanbieden. Eerder dit jaar lanceerde United Wardrobe bovendien in Frankrijk. “Door alle modeliefhebbers uit Europa te verbinden creëren we een digitale kledingkast met tientallen miljoenen items”, zegt medeoprichter Sjuul Berden over de toekomstplannen.
United Wardrobe telt inmiddels 1,1 miljoen geregistreerde gebruikers. Medeoprichter Thijs Verheul zei eerder dit jaar al tegen RetailTrends dat het platform binnen twee jaar in heel Europa beschikbaar wil zijn, maar dat groei in eigen land het belangrijkst blijft. United Wardrobe ziet zichzelf op termijn als een serieuze bedreiging voor fast fashionketens als H&M en Primark en wil dat tweedehandskleding de norm wordt.
Reacties 0