HelloFresh haalt zo’n driehonderd miljoen euro op

HelloFresh heeft een kleine winst geboekt tijdens zijn eerste dag op de beurs. De maaltijdboxaanbieder sloot de dag na een introductieprijs van 10,25 euro per aandeel af op 10,59 euro. De retailer wordt daarmee gewaardeerd op zo’n 1,7 miljard euro.

HelloFresh heeft dankzij de beursgang zo’n driehonderd miljoen euro opgehaald. Het minimale bedrag van 277 miljoen euro kan uiteindelijk doorgroeien tot 318 miljoen euro. Topman Dominik Richter is tevreden met ‘de grote vraag’ naar aandelen van HelloFresh. “De sterke interesse van gerenommeerde investeerders van over de hele wereld bevestigt dat de markt ons geloof in de groeipotentie van HelloFresh deelt”, stelt hij.

Het opgehaalde geld wordt gestoken in verdere expansie en de versteviging van marktleiderschap in bestaande markten. HelloFresh is in tien landen actief en telde het afgelopen kwartaal 1,3 miljoen actieve klanten. Het Duitse concept heeft sinds zijn oprichting nog geen winst in de boeken geschreven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!