Bol.com verwacht veel van Singles' Day

Bol.com doet zaterdag duizenden producten in de aanbieding als onderdeel van Singles’ Day. 11 november moet een ‘een extra Nederlandse feestdag worden waarop je cadeaus aanschaft om jezelf te verwennen’, zo laat de etailer maandag weten.

Singles’ Day trekt steeds meer interesse van consumenten in ons land, stelt algemeen directeur Huub Vermeulen. Vorig jaar werd er volgens hem al twee keer meer gezocht op Singles’ Day dan twee jaar eerder. “In combinatie met de continue behoefte aan goede deals en aandacht voor jezelf, denken wij dat we nu ook in Nederland klaar zijn voor Singles’ Day.”

Bol.com sloot zich eerder al aan bij de opmars van Black Friday in ons land. Destijds werd er nog nooit op één dag zoveel besteed in zijn webshop. “We verwachten dat Singles’ Day eenzelfde effect gaat opleveren”, aldus Vermeulen. 

Bol.com gaat onder meer korting geven in productcategorieën als make-up, parfum, sieraden, elektronicagadgets, boeken en dvd’s. In de drie dagen voorafgaand aan Singles’ Day verschijnt iedere dag één kortingsactie, om consumenten in de stemming te krijgen voor 11 november.

Singles’ Day komt uit de koker van Alibaba, dat de dag al heeft omgedoopt tot Global Shopping Festival. “Het evenement wordt steeds internationaler”, zei directeur Roland Palmer van Alibaba Benelux vorig jaar. De omzet uit Singles’ Day bedroeg vorig jaar zo’n achttien miljard dollar.

RetailTrends

Verrassend verpakken doe je zo

Extra waarde en de consument activeren: dat zijn de kenmerken die terugkomen...