Hudson’s Bay past zijn assortiment in de Nederlandse winkels aan en zet meer in op aanbiedingen. Dat heeft de warenhuisketen besloten op basis van klantonderzoek, zegt inkoopdirecteur Edo Beukema in De Financiële Telegraaf.
Consumenten vinden de winkels volgens Beukema ‘absoluut niet duur’, maar zouden wel meer acties en speciale deals willen zien. Daarom zet de warenhuisketen meer in op aanbiedingen en merken in ‘populaire prijsklassen’, zoals Alan Red en Sloggi. Door de flexibel ingerichte winkels valt volgens de directeur makkelijk te 'schuiven' met merken. “Maar we worden absoluut geen discounter”, aldus Beukema.
Beukema zegt niet ontevreden te zijn over de eerste acht weken van Hudson’s Bay in Nederland. “Maar we hebben ook niet meteen in de roos geschoten.” Het kost volgens hem jaren om een plek in het Nederlandse retaillandschap te verwerven. Of Hudson’s Bay de van te voren gestelde prognoses haalt, kan hij nog niet zeggen.
Hudson’s Bay opende in september zijn eerste tien winkels in Nederland. Daar moeten er volgend jaar in ieder geval nog vijf bij komen. Alle geplande warenhuizen in ons land worden geopend, zegt Beukema.
Reinder Koornstra 13 nov, 18:09
Olaf Busch 13 nov, 12:54
Ton Bos 13 nov, 12:26
michel van wijk 13 nov, 11:37