'Meer steden willen inspelen op Black Friday'

'Meer steden willen inspelen op Black Friday'

Rotterdam maakt collectief werk van Black Friday. “Naar mijn weten zijn wij de eerste stad waar niet alleen winkels, maar ook parkeergarages, de NS, hotels en een bedrijf als BMW meedoen”, zegt directeur Dominique van Elsacker van UDSRotterdam tegen RetailTrends.

In het kader van Black Friday worden volgende week verschillende acties gehouden in de binnenstad van Rotterdam. Zo komt er een mancave op de Korte Lijnbaan en houden verschillende retailers kortingsacties, waaronder Media Markt, HEMA, de Bijenkorf en Decathlon. In de winkelstraten vinden diverse acts plaats, zoals een dj op de trappen van de Koopgoot. De binnenstad, inclusief de Markthal, is tot elf uur ’s avonds geopend. 

Hoe druk het volgende week vrijdag wordt, vindt Van Elsacker lastig inschatten. Een positief signaal is de ‘overweldigende’ aandacht voor het event, stelt zij. In steden als Amsterdam en Arnhem wordt volgens haar al naar Rotterdam gewezen met de vraag wat zij ermee kunnen doen. “Ik verwacht dat veel meer steden ons voorbeeld volgend jaar zullen volgen.”

Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat achttien procent van de consumenten verwacht op koopjesjacht te gaan tijdens Black Friday. Lees meer over het winkelfenomeen in Nederland op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!