Rotterdam maakt collectief werk van Black Friday. “Naar mijn weten zijn wij de eerste stad waar niet alleen winkels, maar ook parkeergarages, de NS, hotels en een bedrijf als BMW meedoen”, zegt directeur Dominique van Elsacker van UDSRotterdam tegen RetailTrends.
In het kader van Black Friday worden volgende week verschillende acties gehouden in de binnenstad van Rotterdam. Zo komt er een mancave op de Korte Lijnbaan en houden verschillende retailers kortingsacties, waaronder Media Markt, HEMA, de Bijenkorf en Decathlon. In de winkelstraten vinden diverse acts plaats, zoals een dj op de trappen van de Koopgoot. De binnenstad, inclusief de Markthal, is tot elf uur ’s avonds geopend.
Hoe druk het volgende week vrijdag wordt, vindt Van Elsacker lastig inschatten. Een positief signaal is de ‘overweldigende’ aandacht voor het event, stelt zij. In steden als Amsterdam en Arnhem wordt volgens haar al naar Rotterdam gewezen met de vraag wat zij ermee kunnen doen. “Ik verwacht dat veel meer steden ons voorbeeld volgend jaar zullen volgen.”
Uit onderzoek van Motivaction blijkt dat achttien procent van de consumenten verwacht op koopjesjacht te gaan tijdens Black Friday. Lees meer over het winkelfenomeen in Nederland op RetailTrends.
Reacties 0