Yoghurt Barn mikt op faillissement voor bijna-naamgenoot

Yoghurt Barn mikt op faillissement voor bijna-naamgenoot

Yoghurt Barn voelt zich genoodzaakt het faillissement aan te vragen voor EcoToko, het horecabedrijf achter Yoghurt Farm. De voormalige RetailRookie won twee maanden terug een rechtszaak van de bijna-naamgenoot, maar heeft sindsdien niets meer van het bedrijf vernomen. Dat laat oprichter Wouter Staal weten aan RetailTrends.

Yoghurt Farm wil een vestiging openen in Leeuwarden, waar de etalage van een pand al is bedrukt. Daarop is onder meer ‘Loei Lekker’ te lezen, een term die vijf jaar terug door Yoghurt Barn als woordmerk werd geregistreerd. De rechter eiste in september dat Yoghurt Farm stopt met die leus en ook zijn handelsnaam aanpast.

De website van Yoghurt Farm is inmiddels offline, maar aan het pand is volgens Staal nog niets veranderd. Ook heeft hij de proceskosten van bijna negenduizend euro nog niet vergoed gekregen. Een deurwaarder haalde volgens hem niets uit, omdat de ondernemer achter Yoghurt Farm niet werd aangetroffen.

EcoToko kreeg van Yoghurt Barn tot 15 november de tijd om de proceskosten over te maken. Ook heeft de retailer duidelijk gemaakt dat er inmiddels een flink boete ligt, omdat nog niet alle uitingen zijn verwijderd. De rechter bepaalde de boete bij de rechtszaak op duizend euro per dag, tot een maximum van twintigduizend euro.

Staal juicht het naar eigen zeggen toe als er ondernemers opstaan die yoghurt willen verkopen. “Maar dan wel onder een eigen naam en met je eigen foto’s”. 

Lees meer over de ontwikkelingen bij Yoghurt Barn op RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!