Appdate: In een zelfrijdende bank naar de juiste winkel

Appdate: In een zelfrijdende bank naar de juiste winkel

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van eBay, Findur en Paribus.

Ebay
Via een nieuwe versie van zijn Google Assistant-app, heeft eBay de connectie tussen slimme speaker en smartphone weer wat naadlozer gemaakt. Gebruikers kunnen een gesprek over een product starten via de speaker, en vervolgens de transactie afronden op hun telefoon.

Door 'Hey Google, ask eBay to find a' - gevolgd door een product - te zeggen, zal de eBay-app vragen stellen om de zoekopdracht verder te specificeren. Zodra de app een suggestie doet die de gebruiker bevalt, stelt eBay voor de resultaten naar de telefoon te sturen. Daar kan de winkeltrip vervolgens worden vervolgd en afgerond.

Findur
De app Findur werd een jaar of twee geleden gelanceerd en toon het beschikbare assortiment van winkels in de omgeving en de route ernaartoe. Voor klanten die er daarmee niet uit kwamen, had de startup afgelopen weekend in Eindhoven een extra hulpmiddel. Via een rijdende bank werden zij via de app naar de juiste winkel gebracht.

Bezoekers konden plaatsnemen in de bank, die in verbinding stond met Findur. Vervolgens konden ze een product uitzoeken bij een winkel, die op afstand werd bestuurd en naar de juiste winkel rijdt. Findur wilde met de actie zijn vertrouwen in fysieke winkels laten zien en aandacht vragen voor zijn vernieuwde app en website.

Paribus
Gegarandeerd de laagste prijs, roept menig retailer, zeker in deze drukke shoptijden. Een eenvoudige manier om klanten te lokken, maar hoeveel van hen controleren naderhand of ze wel echt het goedkoopst uit zijn? De app Paribus houdt nu een vinger aan de pols. De gratis applicatie houdt bij wat gebruikers kopen bij dertig online winkels, waaronder Nordstrom en Costco. Daalt de prijs binnen een bepaalde tijd - variërend van tien tot dertig dagen - met meer dan drie dollar, dan vraagt de app automatisch om terugstorting van het te veel betaalde bedrag.

Gebruikers van Paribus kunnen een overzicht zien van hun terugbetaalde bedragen tot zo ver. Ook is er een overzicht met alle aankopen, het aantal succesvolle claims en het aantal dat voor de laagste prijs is aangeschaft.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in