Beerwulf opent zijn webwinkel over drie weken in Duitsland en Frankrijk. Na Nederland, België en het Verenigd Koninkrijk is de Nederlandse bierverkoper daarmee in vijf landen actief.
Beerwulf bepaalt voor iedere markt afzonderlijk welke bieren er worden verkocht, waarbij de zoekopdrachten van consumenten op Google leidend zijn. Naast de verkoop van bier, biedt de etailer lokale craftbrouwers een platform om hun verhaal aan de consument te vertellen. “Dat kunnen ze niet kwijt in het schap bij Albert Heijn”, zo zei Arnaud Wynia, bij Beerwulf verantwoordelijk voor sourcing & merchandising, tijdens de Expertmeeting Betekenisvolle Winkelgebieden in de Rotterdamse Markthal.
Beerwulf werd begin dit jaar als aparte entiteit in de markt gezet door Heineken, met het doel de stijgende populariteit van speciaalbier te combineren met de groei van e-commerce. Heineken bemoeit zich niet met de dagelijkse gang van zaken bij de webwinkel, zo zegt Wynia. “Wij nemen elke dag onze eigen beslissingen, mogen onze eigen fouten maken en daarvan leren.” Wel wordt één keer per jaar rechtstreeks gerapporteerd aan de Heineken-top.
Lees op RetailTrends meer over hoe Beerwulf de biermarkt wil opschudden/
Reacties 0