Strijd om ja/ja-sticker nog niet gestreden

Strijd om ja/ja-sticker nog niet gestreden

De folderbranche gaat in hoger beroep tegen de uitspraak van de rechter over de invoering van de ja/ja-sticker in Amsterdam. Brancheorganisaties MailDB en KVGO en reclameverspreider Spotta willen zo voorkomen dat alleen inwoners met zo’n sticker vanaf 1 januari ongeadresseerde folders in de bus mogen krijgen.

De drie partijen vinden onder meer dat de belangen van de sector niet of nauwelijks in de besluitvorming van de rechtbank zijn meegenomen. Verder zou de invoering van de ja/ja-sticker onzorgvuldig zijn voorbereid, omdat ‘de inbreng van belanghebbenden is genegeerd of te laat is gevraagd’. De rechter is daar volgens de folderbanche onterecht aan voorbijgegaan. Bovendien vinden de drie partners de motivering van de uitspraak niet overtuigend.

De folderbranche lijkt met een hoger beroep op een uitstel van de invoering van de sticker te mikken. Zo wordt erop gewezen dat pas na een nieuwe uitspraak duidelijk is of gemeenten bevoegd zijn om de ja/ja-sticker in te voeren en welke voorwaarden daar dan aan verbonden zijn.

De timing van de invoering viel onder meer verkeerd bij het folderplatform Retail Media Initiatief, waar zo’n zeventig retailers aan verbonden zijn. “Het is onmogelijk om op deze korte termijn goed te schakelen. Het papier is al ingekocht en de folders liggen al bijna op de pers”, aldus initiatiefnemer Maarten van Deurzen onlangs tegenover RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!