Het beste van RetailTrends: week 48

Het beste van RetailTrends: week 48

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe Van Maanen de bakker van de toekomst wil worden
Menig traditionele retailer is er al tegenaan gelopen: de wereld, en daarmee het retaillandschap, verandert sneller dan de organisatie kan bijhouden. Ook Bakker van Maanen kon het lang volhouden met een keten van klassieke bakkerswinkels, maar zag volgens de huidige hoogste baas Henk-Jan van Maanen op tijd in dat het anders moest. 

Hoe Beerwulf een disruptie in de biermarkt teweegbrengt
Dat food een achterblijvende branche is als het gaat om het onlineaandeel, is bekend. Voor een nicheproduct als speciaalbier is dat niet anders. Om daar verandering in te brengen lanceerde Heineken begin dit jaar Beerwulf, een webshop voor speciaalbier én platform voor craftbrouwers. Het doel is niet alleen meer speciaalbier online verkopen, maar ook een betere connectie maken tussen brouwer en consument. “Dat lukt niet in het supermarktschap.”

Zo ziet de nieuwste formule van The Sting eruit
The Sting heeft er een nieuwe formule bij. Na Costes en Cotton Club was het vorige week de beurt aan Distrikt Nørrebro om zijn debuut te maken als winkelconcept. De eerste zelfstandige winkel van het label is te vinden in de Venestraat in Den Haag. 

Waarom niet alle folderverspreiders anti-ja/ja-sticker zijn
De kogel is door de kerk: de ja/ja-sticker mag er komen. Een rechtszaak tegen het initiatief van de gemeente Amsterdam haalde niets uit. Inwoners die vanaf 1 januari nog ongeadresseerde reclame op de mat willen krijgen, moeten een sticker op de brievenbus plakken. Tot onvrede van de – traditionele – folderverspreiders.

Gaat Pizza Hut Nederland nu wél veroveren?
De pizza’s zijn niet aan te slepen in Nederland. Bezorgketens Domino’s en New York Pizza groeien als kool, terwijl we vorig jaar het Amerikaanse Papa John’s als nieuwkomer in ons land mochten verwelkomen. En toch ziet ook Pizza Hut, wereldwijd de grootste pizzaketen, nog ruimte om Nederland vol te zetten met vestigingen. De formule was lange tijd nagenoeg uit Nederland verdwenen, maar mikt onder leiding van ondernemer Soeniel Sewnarain op een grootschalige comeback.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends