Het beste van RetailTrends: week 50

Het beste van RetailTrends: week 50

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe boetieks hun plek in het modelandschap kunnen behouden
Wat kun je als kleinere, puur fysieke moderetailer beginnen tegen de goedkope ketens en online reuzen? Een kerstman met zijn auto in je etalage laten crashen, bijvoorbeeld. Het is het nieuwste voorbeeld waarmee Checkpoint Mol laat zien waar het voor staat: boetieks moeten het hebben van fysieke onderscheidende kenmerken.

Hier pakt Coolblue het nóg grootser aanHier pakt Coolblue het nóg grootser aan
Om nog een 'X' aan het XXL-concept toe te voegen, ging Coolblue blijkbaar wat te ver. Toch is de tweede winkel in deze variant aanmerkelijk groter dan de eerste. Telde die in Amsterdam nog zeventienhonderd vierkante meter, in New Babylon in Den Haag neemt de elektronicaretailer maar liefst 2600 vierkante meter voor zijn rekening.

Dit is de allergrootste HEMA
HEMA is gestart met de uitrol van zijn nieuwste winkelconcept, met onder meer restaurantconcept 'Lekker HEMA', in België. De opvallendste metamorfose maakte de vestiging aan de Antwerpse Meir mee. Die winkel is liefst drie keer zo groot geworden en mag zich nu de grootste vestiging van de Nederlandse winkelketen noemen.

Webwinkels op personeelsjacht: wat zoeken ze?
De snelgroeiende e-commercewereld heeft op tal van vlakken personeel nodig, maar het valt nog niet mee om dat te vinden. Waar zijn spelers als Coolblue en bol.com precies naar op zoek?

Payments: Wat de bitcoingekte voor retail betekent
De beursgekte rond bitcoins loopt de laatste weken hoog op. Een zeepbel, vergelijkbaar met de dotcom-bubbel van rond de eeuwwisseling, lijkt volgens sommige experts aanstaande. Maar wat is de potentie van de bitcoin als betaalmiddel in de retail?

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!