Coop groeit met ruim vijf procent

Coop groeit met ruim vijf procent

Coop heeft zijn omzet vorig jaar zien oplopen naar 1,2 miljard euro. Dat is 5,3 procent meer dan een jaar eerder, zo laat de supermarktketen weten. Daarmee is naar eigen zeggen de marktgroei van 3,7 procent overtroffen.

De omzetgroei is onder meer het gevolg van een landelijke tv-campagne, die de merk- en naamsbekendheid van Coop moest vergroten. Zowel het aantal klantbezoeken als de besteding per kassabon ging volgens financieel directeur Herco Boer omhoog. De spontane naamsbekendheid van Coop zou zijn verdrievoudigd.

Coop kreeg er vorig jaar per saldo vijf nieuwe supermarkten bij. Het jaar werd geëindigd met 263 vestigingen, waarvan er 39 in 2017 flink werden verbouwd. Verder werden de online activiteiten uitgebreid, waardoor inmiddels vanuit alle filialen thuisbezorging mogelijk is.

Dit jaar focust Coop op een verdere groei van het aantal winkels en de uitbreiding van het stadsconcept Coop Vandaag. “Daarnaast staan er grote investeringen in bestaande winkels en verdere verbeteringen in de e-commercepropositie op de agenda”, aldus Boer. Ook de mediacampagne krijgt dit jaar een vervolg.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!