Tedi gaat niet door met snelgroeiend Black.de

Tedi gaat niet door met snelgroeiend Black.de

De nieuwe discountketen Black.de heeft in een jaar tijd ruim vijftig vestigingen geopend. De formule is echter geen lang leven beschoren: eigenaar Tedi gaat de winkels op den duur ombouwen naar het hoofdmerk.

Black.de werd in oktober vorig jaar geïntroduceerd als antwoord op Action. Voor winkelopeningen werd gekeken naar panden vanaf achthonderd vierkante meter, waaronder voormalige supermarkten. Daarmee volgde het bedrijf de strategie van Action, dat in Duitsland aan een flinke opmars bezig is. De winkels van Tedi zijn doorgaans een stuk kleiner.

Hoewel er eerst werd gesproken over de ambitie van duizend filialen voor Black.de, gaat Tedi toch afscheid nemen van de naam. Alle winkels worden geleidelijk omgebouwd naar Tedi, dat het beste van beide concepten zegt samen te brengen. Door de belangrijkste bouwstenen van Black.de door te vertalen naar het hoofdmerk, hoopt Tedi ‘nog sneller, beter en veelzijdiger’ te worden.

Tedi maakte vorige week tevens bekend de Duitse activiteiten van Xenos over te nemen. Alle 63 winkels van de Nederlandse retailer worden de komende omgebouwd. Tedi wil jaarlijks 150 vestigingen in Duitsland openen. Het totale winkelbestand van 1800 vestigingen in Europa moet de komende jaren groeien naar vijfduizend.

Lees meer over de groeiambities van Tedi op RetailTrends.

RetailTrends