Marlies Dekkers: 'De helft koopt nu online'

Marlies Dekkers: 'De helft koopt nu online'

Marlies Dekkers mikt sinds de doorstart van haar behamerk op zowel fysieke als online shoppers. “Ik wil beide markten kunnen bedienen”, zegt ze tegenover het Brabants Dagblad.

Een beha online kopen is volgens Dekkers nog niet voor iedereen vanzelfsprekend. De jongste generatie past echter graag in haar eigen slaapkamer. “Onderschat die transitie niet.” 

Ongeveer de helft van haar klanten koopt volgens Dekkers nu in de winkel, de andere helft koopt online. Dat heeft het bedrijf een stuk complexer gemaakt, stelt zij. “Het was een harde leerschool. Maar het moest.”

Dekkers gaat dit jaar door vijftien landen toeren om lezingen te geven aan vrouwen, maar blijft daarnaast ontwerpen. Daarbij hoort volgens haar ook experimenteren. Zo maakte ze naar eigen zeggen ooit als eerste een kwalitatieve beha van jeans en leer. “Ik heb nooit het gevoel dat ik m'n plafond bereikt heb. Ik blijf nieuwe dingen zien.”

Marlies Dekkers ging in 2013 failliet en maakte een doorstart met fors minder eigen winkels. Het behamerk heeft nog eigen winkels in Amsterdam, Rotterdam, Breda en Utrecht en shop-in-shops binnen de Bijenkorf.

Reacties

Laatste nieuws







Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.



RetailTrends