De Nederlandse overheid investeert via zijn investeringsvehikel DVI honderdduizenden euro’s in het lingeriebedrijf van Marlies Dekkers. Dat meldt het FD, dat een lijst van de volgens de staat ‘innovatieve bedrijven’ in handen heeft. 

Het stimuleringsgeld van het Dutch Venture Initiative wordt sinds 2013 door de overheid geïnvesteerd in snelgroeiende innovatieve bedrijven, via investeringsfondsen. Volgens DVI past Marlies Dekkers in de investeringsstrategie omdat het bedrijf aan een tweede leven is begonnen met behulp van een onlinestrategie.

De vierhonderd miljoen euro van het DVI, deels afkomstig van de Europese Unie, ging naast Marlies Dekkers onder meer naar beginnende bedrijven in de ICT en in de medische hoek. Maar ook ging er een bedrag naar de Haarlemse stadsbrouwerij Jopen en het jurkenmerk King Louie. Welk bedrag precies bij de 114 Nederlandse ondernemingen terechtkomt, blijft onvermeld. 

Onder de buitenlandse bedrijven waarin is geïnvesteerd vallen vooral medische bedrijven en technologische ondernemingen, maar ook een Zwitserse webwinkel voor horloges (Chronext), een Amerikaanse maaltijdbezorger (Eatstreet) en een online bouwmarkt uit Duitsland (Contorion) staan in de lijst.