Contactloos betalen en creditcards in opmars

Contactloos betalen en creditcards in opmars

Nederlandse consumenten hebben vorig jaar aan de kassa en online zo’n 150 miljard euro uitgeven met elektronische betaalmiddelen. Pinnen is goed voor iets meer dan honderd miljard euro omzet, zo blijkt uit jaarcijfers van Betaalvereniging Nederland.

Het aantal transacties met pinpassen en creditcards aan de toonbank nam vorig jaar met 7,7 procent toe. Het aantal online betalingen met iDEAL en creditcards liep met liefst 30,7 procent op. Er wordt nog altijd zo’n acht keer vaker ‘fysiek’ iets afgerekend.

Het gebruik van creditcards won in 2017 flink aan populariteit. Er werden bijna 160 miljoen transacties waargenomen, 10,2 procent meer dan een jaar eerder. Dat komt vooral door betalingen voor online amusement, zoals Netflix en Spotify.

Verder blijkt dat het aandeel contactloze betalingen op het totale aantal pinbetalingen vorig jaar ruim is verdubbeld. Eind 2017 was bijna de helft van de transacties contactloos. Door die opmars worden kleine bedragen steeds vaker gepind.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!