The Sting buigt verlies om in miljoenenwinst

The Sting buigt verlies om in miljoenenwinst

The Sting was in 2016 goed voor een nettowinst van 17,4 miljoen euro. Een jaar eerder stond de modeketen nog 5,8 miljoen in het rood.

De omzet van The Sting liep juist terug van 185 naar 170 miljoen euro. Het betere resultaat onder de streep is vooral de verklaren door flinke kostenbesparingen. De bedrijfskosten van de moderetailer bedroegen in 2016 89 miljoen euro, ruim 25 miljoen minder dan het jaar ervoor. Daardoor kwam het bedrijfsresultaat uit op ruim 13,5 miljoen euro, tegenover 7,6 miljoen negatief in 2015. 

The Sting schroefde onder meer de personeelskosten terug. Die werden teruggebracht van bijna veertig naar 22 miljoen euro. Ook daalden de huisvestingskosten van 38 naar 33 miljoen euro.

Zusterformule Costes was in 2016 goed voor een nettowinst van bijna 1,8 miljoen euro. Ook nam de omzet met drie miljoen euro toe tot 32 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat liep op van 1,7 naar 2,3 miljoen euro. Costes wist vanaf één jaar na zijn oprichting winst te boeken en die sindsdien op te voeren. In 2015 verviervoudigde het zijn nettoresultaat nog.

The Sting lanceerde vorig jaar zijn nieuwe ketens Cotton Club en Distrikt Nørrebro. Het modebedrijf wil binnen enkele jaren een groepsomzet van vierhonderd miljoen euro bereiken.

 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!