Het openen van fysieke winkels staat niet hoog op het prioriteitenlijstje van Wehkamp. “Maar zeg nooit nooit”, aldus ceo Piet Coelewij woensdag tijdens de Webwinkel Vakdagen.
Het openen zou ‘ooit een logische volgende stap’ kunnen zijn in de strategie van Wehkamp, zegt Coelewij. Hij doelt daarbij op het belang van omnichannel, dat steeds groter wordt. Tegelijkertijd gaat het openen van fysieke locaties in tegen de ‘brand purpose’ van Wehkamp, stelt Coelewij. Dat bestaat onder meer uit het makkelijker maken van het leven van zijn klanten. “En dat gebeurt vooral online”, aldus de ceo.
Coo Maarten Tibosch zei vorig jaar nog tijdens het event eRetail Europe dat Wehkamp in de toekomst via fysieke locaties wil verkopen. Daarbij zou de etailer in eerste instantie met partners om tafel gaan. “Maar mocht dat niet lukken, dan sluit ik niet uit dat we het zelf gaan proberen.” Een tijdlijn voor het openen van vestigingen noemde hij niet.
Het onderscheid tussen on- en offline wordt steeds kleiner, zei Coelewij verder. Hij verwacht dat iedere retailer in de toekomst ‘een vorm van omnichannel’ heeft.
Reacties 0