MediaMarkt stopt met de opzet van kortingscampagnes als de ‘btw weg ermee’-dagen en Black Friday. De elektronicaketen komt in actie na kritiek van consumenten op de prijzen, die voor de acties verhoogd zouden worden, schrijft Adformatie.
Klanten klaagden afgelopen maand onder meer op Facebook over de btw-actie, waarbij MediaMarkt 21 procent korting belooft. Zo liet iemand zien hoe een soundbar vlak voor het voordeelfestijn 599 euro kostte, maar enkele uren later ineens voor 699 euro te koop stond. Tijdens de btw-actie was het product voor 577,65 euro te koop, wat gelijkstaat aan een korting van 3,5 procent op de originele prijs.
De retailer werkt met dagprijzen en digitale prijskaartjes, die dagelijks automatisch worden aangepast op basis van een vergelijking met de grootste concurrenten. MediaMarkt kan zo de beste dagprijs garanderen, zegt een woordvoerder. “In combinatie met de btw-dagen wordt dit door veel klanten niet zo ervaren.”
MediaMarkt neemt de signalen van klanten ‘zeer serieus’, stelt zij. “We zullen daarom ons prijsbeleid in combinatie met een kortingsactie herzien, en onderzoeken een andere insteek voor toekomstige campagnes.” Hoe de nieuwe opzet eruit komt te zien, is nog onduidelijk.
Machiel R 1 feb, 16:57