Action moet op zoek naar opvolger voor René Repko

Marketingdirecteur René Repko gaat Action tegen de zomer verlaten. De winkelketen is inmiddels op zoek naar een opvolger, zegt een woordvoerder tegen RetailNews.

Repko blijft de komende maanden nog aan voor de overdracht. Na zijn vertrek gaat de marketingafdeling onder de commercieel directeur vallen. Die functie wordt vanaf volgende maand vervuld door Hajir Hajji, die nu nog verantwoordelijk is voor alle winkels in Europa.

Repko verhuisde zo’n twee jaar geleden van Rituals naar Action, waar hij eveneens ongeveer twee jaar in dienst was. Eerder was hij acht jaar lang marketingdirecteur van HEMA en vervulde hij die functie op interim-basis bij Sligo en Eyes and More. Bij Action was hij verantwoordelijk voor zowel de marketing van de winkels in Nederland, als voor de verdere expansie naar het buitenland. Waarom hij bij Action weggaat, wordt niet gemeld.

Action maakte eerder deze maand al bekend dat Bart Raeymakers na de zomer toetreedt tot de directie van Action. De huidige general manager van Action in Frankrijk wordt als director store operations verantwoordelijk voor alle winkels in Europa. De Nederlandse keten telt bijna 1100 vestigingen in zes landen.

RetailTrends