De selfie van Victor van Nieuwenhuizen

De selfie van Victor van Nieuwenhuizen

In de rubriek Selfie schetsen we iedere maand binnen het magazine van RetailTrends een beeld van een persoon achter een retailer of merk. Zo ook van Victor van Nieuwenhuizen, die dit voorjaar afscheid neemt als ceo van Sissy-Boy.

Victor van Nieuwenhuizen (44)
Scheidend ceo Sissy-Boy
Ook: start de dag met een koude douche en zingt Ice Ice Baby hardop mee

Toen je bij Sissy-Boy begon, ging het niet goed met het label. Heb je weleens getwijfeld of die carrièrestap verstandig was?
“Ik leef volgens dit motto: het feit dat er punaises op de weg liggen, betekent niet dat je een lekke band krijgt. Ik probeer positief te denken, mijn ogen op het doel te houden. Dat gecombineerd met de feiten dat ik niet tegen mijn verlies kan en competitief ben, maakt dat ik soms heel ver kan gaan om een doel te bereiken.”

Hoe ver?
“Ik wil mezelf altijd ontwikkelen, het maximale uit mezelf halen. Ik loop bijvoorbeeld triatlons en marathons. Mijn persoonlijk record is 3.20 op de marathon in New York. Mijn vrouw en ik hebben twee zoontjes en tijdens onze zomervakantie gingen we heus wel een dagje naar het zwembad, maar we hebben ook gehiket over de Zwitserse gletsjers. Kids in een draagzak en gáán.”

In welk opzicht wil je jezelf ontwikkelen?
“Ik wil wat geduldiger zijn. En ik zoek naar een betere balans tussen mijn verschillende rollen. Ik ben niet alleen ondernemer, maar ook partner, vader en vriend. Ik wil voorkomen dat mijn aandacht te veel naar één van die rollen gaat waardoor de rest begint te kraken. Gelukkig houdt mijn omgeving me een spiegel voor en hoor ik het als de weegschaal uit balans raakt.”

Waaruit haal je de drive om altijd alles te geven?
“Ik leef bewust, en vanuit liefde en aandacht. Iets afraffelen vind ik mentale luiheid. Mijn vrouw en ik willen elke dag iets spannends en nieuws doen. Dat kunnen kleine dingen zijn, bijvoorbeeld een gesprekje voeren met een vreemde. Ik start de dag met een koude douche als een kickstart en ga vervolgens de deur uit met een open blik.”

Wat is het prettigste moment van jouw dag?
“Als ik tussen huis en kantoor fiets. Een moment van reflectie, even nadenken hoe ik de dag wil inplannen. Ik woon al vijftien jaar in Amsterdam en ik vind het een prachtige stad. Hoewel er altijd van alles gebeurt, kom ik toch tot rust tijdens dat ritje van dertig minuten.”

Wanneer zong je voor het laatst toen iemand bij je was?
“Eergisteren, met mijn zoontjes in de auto. Ice Ice Baby van Vanilla Ice is ons nummer. Dan zet ik de speakers op stand tien en brullen we lekker mee. De oudste van vier kan het refrein al meezingen.”

Wie ben je als niemand kijkt?
“Ik gedraag me steeds meer hetzelfde, of ik nu alleen ben of als er anderen bij zijn. Ik ben wie ik wil zijn en ik ben blij met wat ik doe. Ik heb bijvoorbeeld al vanaf de brugklas dezelfde vriendengroep. We hebben ons allemaal op onze eigen manier ontwikkeld, maar de dynamiek is nog dezelfde als toen. Ik ben heel gezegend met hen, ze zijn me dierbaar. Deze vrienden zijn ook het meest trots op me, want ze hebben me op verschillende momenten gezien en gekend. Ook als ik faalde.”

En jijzelf? Zou de jongen die je was trots zijn op de man die je bent geworden?
“Aan de mensen die iemand om zich heen heeft, kun je zien wij hij is. Ik heb een loyale vriendengroep en ik ben getrouwd met een heel bijzondere vrouw. Ze is een gaaf mens. En dat zij elke dag naast me wakker wil worden! Ze is mijn meest pure spiegel, is heel creatief en leeft ook vanuit liefde en aandacht. Daarin hebben we elkaar gevonden en dat levert relevante dingen op. Dus ja, met die trots zit het wel goed.”

Bron: RetailTrends 10

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in