Bilder & De Clercq is gestart met de verkoop van de Familiebox, een maaltijdbox met drie of vier volledige maaltijden. Het nieuwe merk geldt als de opvolger van Mathijs Maaltijdbox, dat vorig jaar door de investeerder achter Bilder & De Clercq werd overgenomen.
De Familiebox heeft een eigen website, waar consumenten een box voor drie of vier dagen per week kunnen bestellen. Daarbij kunnen ze kiezen voor een small, medium en large box, afhankelijk van de gezinssamenstelling. “De gerechten zijn makkelijk te bereiden en staan dus snel op tafel, al binnen een half uur”, aldus Jim Langelaan van Mathijs Maaltijdbox.
De Familiebox wordt wekelijks voorzien van ‘premiumgerechten’ van Bilder & De Clercq. “Ook wordt de maaltijdbox iedere maand uitgebreid met exclusieve gerechten, kook- en keukenartikelen”, zegt hij. De Amsterdamse eetwinkel gebruikt lokale producten en bezorgt sinds een jaar door heel Nederland.
Eigenaar H2H Business Participations nam Mathijs Maaltijdbox vorig jaar over van Zweedse investeerders. Met de overname wil Bilder & De Clercq, een van de eerste RetailRookies, vooral zijn klantenbestand en naamsbekendheid vergroten. Mathijs Maaltijdbox was naar eigen zeggen goed voor een marktaandeel van vier procent.
Reacties 0