Het beste van RetailTrends: week 7

Het beste van RetailTrends: week 7

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom slimme consumenten hun diamanten online kopen
Commerciële onzin of niet, Valentijnsdag bezorgt veel retailers een welkome extra. We kopen massaal kaartjes, bloemen, chocolade en juwelen. En dat doen we steeds vaker online, merkt de Belgische diamantenverkoper Baunat. “Alle clichés over de Nederlandse markt kloppen.”

Dit is de winkel van de toekomst van Dunkin'
Dunkin’ Donuts gaat voortaan door het leven als Dunkin’. In ieder geval in Quincy, Massachusetts, waar de nieuwe generatie conceptstores is onthuld. Op iets meer dan een kilometer afstand van de eerste donutzaak is de eerste store of the future geopend.

De mall is dood, lang leve de mall
Faillissementen van grote retailers en veranderend consumentengedrag hebben Nederlandse winkelcentra de nodige klappen bezorgd. Hoe kunnen zij zich toekomstbestendig maken?

Het reusachtige huis van Samsung
In zijn nieuwste Koreaanse paradepaardje wil Samsung bezoekers zich thuis laten voelen. Het is wel een vrij uit de kluiten gewassen huis geworden, met 1255 vierkante meter.

Human capital: Alles voor een betere 'employee experience'
Een weekrooster ophangen in de kantine, voor veel retailers is het nog vaste prik. Net zoals werknemers die de gehele bellijst afgaan, op zoek naar een vervanger voor hun dienst. Flex-Appeal wil daar, gewapend met een app en zes ton aan vers groeigeld, een einde aan maken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!