Mango gaat zijn beste winkels wereldwijd voorzien van pashokjes met een digitale spiegel. De moderetailer wil hiermee ‘de online en fysieke ervaringen laten versmelten’.
De paskamer is ontworpen rond een Internet of Things-spiegel, die mede is ontwikkeld door Vodafone. Klanten kunnen daarmee kledinglabels scannen en vervolgens via de spiegel contact opnemen met het personeel, om verschillende maten en kleuren aan te vragen. De spiegel zal ook zelf extra kledingstukken voorstellen om de gekozen outfit mee aan te vullen.
Mango wil de paskamer introduceren in zijn ‘topwinkels van Barcelona tot New York’. Het is volgens de modeketen de eerste stap in een digitaal transformatieproject, waarbij het doel is op nieuwe manieren verbindingen met klanten te zoeken. “Deze nieuwe paskamers zijn een nieuwe stap in de digitale transformatie van onze winkels om een geheel nieuwe ervaring voor onze klanten te creëren”, aldus chief client officer Guillermo Corominas.
Mango testte verschillende innovaties tot nu toe vaak vooral in zijn thuismarkt. Zo werden anderhalf jaar geleden mobiele kassa’s uitgerold naar tientallen Spaanse vestigingen. Ook de mobiele marketingoplossing Shazam In-Store, waarmee klanten zelf de winkelmuziek kunnen kiezen, werd vorig jaar in Spanje geïntroduceerd.
Reacties 0