Consumenten die gebruik willen maken van aanbiedingen bij Vomar, moeten daarvoor voortaan naar de fysieke winkel. De supermarktketen laat op zijn website weten ‘door logistieke beperkingen’ genoodzaakt te zijn die maatregel door te voeren.
Vomar zit aan de maximale capaciteit voor zijn onlineactiviteiten, zegt directeur Aart van Haren tegen Distrifood. “Onze busjes zitten gewoon vol en daarnaast heeft onze orderpick-faciliteit haar capaciteitslimiet bereikt.” Uitbreiding van de onlinecapaciteit is momenteel niet aan de orde. Van Haren noemt het besluit van Vomar ‘opvallend maar niet raar’ en wijst erop dat meer retailers online zonder prijsacties werken. “Denk maar eens aan Picnic, die hebben ook geen weekaanbiedingen.”
De webwinkel van Vomar is alleen beschikbaar voor klanten in Amsterdam. Van Haren liet eerder weten voorlopig geen plannen te hebben online verder uit te breiden. De directeur ziet daar geen rendabel verdienmodel in en wijst erop dat de gemiddelde Nederlander binnen drie kilometer een supermarkt heeft zitten.
Vomar zet de komende jaren vooral in op uitbreiding van het winkelbestand. Daarbij richt Vomar zich op het bestaande marktgebied in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Flevoland. In drie jaar tijd moeten er zeker vijftien winkels bij komen.
Reacties 0