De week in vijf nieuwe retailhuwelijken

De week in vijf nieuwe retailhuwelijken

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf (gedeeltelijke) overnames.

Topshop en Shandong Ruyi
Het einde van een tijdperk. Zo worden de geruchten dat Sir Philip Green van zijn Arcadia Group af wil, geduid. Het moederbedrijf van Topshop zou deels of geheel worden overgenomen door Shandong Ruyi, een Chinese textielgigant die zich steeds meer in Europa laat gelden.

Lees verder bij The Sunday Times: http://bit.ly/2GCLs32.

Albertson’s en Rite Aid
De Amerikaanse supermarktketen Albertson’s is van plan om het laatste beetje Rite Aid, dat niet aan Walgreens is verkocht, over te nemen. Het toevoegen van de drugstores zou een bedrijf met een omzet van 83 miljard dollar opleveren.

Lees verder bij The Wall Street Journal: http://on.wsj.com/2GzLDMz.

Chanel en Farfetch
Chanel heeft een minderheidsbelang gekocht in Farfetch, een online retailer uit Londen. Het luxeconcern wil met de aankoop de digitalisering van zijn winkels een boost geven, in de hoop een jonger en digitaler publiek aan te trekken.

Lees verder bij Reuters: http://reut.rs/2BLltqU.

Casino en Sarenza
Online schoenenverkoper Sarenza staat op het punt overgenomen te worden door Casino Group. Het Franse winkelconcern wil de webshop samenvoegen met Monoprix en voert inmiddels exclusieve overnamegesprekken. De retailer hoopt op deze manier een ‘unieke omnichannel lifestyle leader’ te creëren.

Lees verder bij Business of Fashion: http://bit.ly/2F21dU7.

Walmart en Flipkart
Walmart voert gesprekken om meer dan veertig procent van de aandelen in Flipkart over te nemen. Het e-commercebedrijf geldt als een van de belangrijkste uitdagers van Amazon in India. De overname zou bovendien een van de grootste overzeese deals zijn voor een Amerikaanse retailer.

Lees verder bij New York Post: http://nyp.st/2GDwBp6.