Eyelove waagt sprong naar de VS

Eyelove waagt sprong naar de VS

Eyelove wil via mobiele brillenwinkels voet aan de grond krijgen in de Verenigde Staten. Een eerste test is succesvol verlopen, zegt directeur Paul Berkelmans tegenover NU.nl.

Eyelove is de afgelopen maanden met een mobiele winkel bij Amerikaanse bedrijven langsgegaan. Op locatie doet een oogarts metingen en wordt werknemers brillen aangeboden. Het testteam verkocht volgens Berkelmans tientallen brillen per dag, goed voor ‘enkele duizenden dollars’ aan omzet. Hij verwacht dat de bijdrage aan de totale omzet voorlopig beperkt zal zijn. "Maar het is een grote markt en een kansrijk model.” 

Nu het eerste team volledig bezet is, zet Eyelove een tweede team in de Verenigde Staten in. Afhankelijk van de vraag, wordt het aantal teams uitgebreid, zegt Berkelmans. "De factor is hoeveel aanvragen we vanuit bedrijven krijgen." Berkelmans zegt naar meer markten te willen uitbreiden, al zijn de plannen daarvoor nog niet concreet. "Voor ons is iedere markt waar de brillen duur zijn in vergelijking met onze prijzen interessant, en dat is bijna iedere westerse markt."

De Verenigde Staten betekent het derde land voor Eyelove, dat vorig jaar al uitbreidde naar België. Eyelove heeft in Nederland zo’n 150 verkooppunten bij onder meer apotheken en drogisterijen. De brillenverkoper boekte vorig jaar dertien miljoen euro omzet.   

Reacties 1


A. Smit 6 dec, 15:25

2 brillen gekocht, niet dezelfde meting.
Dat merk je pas na enige dagen dragen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!