Nike lanceert op 27 maart een nieuw retailconcept onder de naam Nike Unlaced. Het digitale platform en de bijbehorende winkels zullen zich nadrukkelijk op vrouwen richten.
Nike heeft tijdens de modeweek in Parijs de eerste boetiek geopend, als voorproefje op de winkels en shop-in-shops die er wereldwijd moeten komen. Ook de sneakerboetiek die anderhalf jaar terug samen met warenhuisketen Nordstrom werd gelanceerd, kan volgens het sportmerk gezien worden als een voorloper van het nieuwe concept.
Behalve de ‘unieke retailervaring’ voor vrouwen, komt Nike ook met kleinere maten. Zo zal de nieuwste Air Jordan-sneaker voor het eerst ook beschikbaar komen in vrouwenmaten. In de herfst wordt ook de maatvoering van andere iconen van het label uitgebreid.
De sneakercultuur wordt vooralsnog gedomineerd door mannen, maar Nike ziet daar verandering in komen. Vorig jaar haalde het bedrijf ruim 6,6 miljard dollar omzet uit de damescollecties. In 2020 moet dat zijn doorgegroeid tot elf miljard dollar.
Reacties 0