'Amazon botst met Whole Foods'

'Amazon botst met Whole Foods'

Amazon overweegt het aanbod bij zijn supermarktketen Whole Foods uit te breiden met eigen merken en populaire producten als Coca-Cola. Dit leidt achter de schermen tot flinke discussies en meningsverschillen, schrijft Yahoo Finance op basis van bronnen.

Amazon zou zijn private labels al deze maand kunnen introduceren, maar het zijn vooral de verpakte verbruiksgoederen die voor scheve gezichten zorgen. Producten als Coca-Cola voldoen volgens een woordvoerder niet aan de hoge standaarden van Whole Foods, dat alleen items ‘vrij van kunstmatige conserveermiddelen, kleuren, aroma’s, zoetstoffen en gehydrogeneerde vetten’ verkoopt.

Amazon zou met de introductie van zulke producten tegemoet willen komen aan de wensen van consumenten, die voor deze boodschappen nu naar de concurrenten gaat. Ook moet het de winstgevendheid van Whole Foods vergroten. De supermarktketen focust zich nu alleen op biologisch voedsel en dat is volgens retail- en supplychainadviseur Brittain Ladd niet schaalbaar én winstgevend. “Amazon wil van die status quo af. Ze willen niet dat mensen ergens anders naartoe gaan, alleen omdat deze populaire producten niet bij Whole Foods beschikbaar zijn.”

Whole Foods is sinds vorig jaar in handen van Amazon, dat de supermarktketen steeds meer naar zijn hand zet. Onlangs werd nog gestart met de bezorging van boodschappen vanuit Whole Foods, terwijl eerder al producten als Amazon Echo in de filialen werden geïntroduceerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!