Tientallen abri’s met Suitsupply-campagne gesneuveld

Tientallen abri’s met Suitsupply-campagne gesneuveld

Door heel Nederland zijn meer dan dertig abri’s met posters van de nieuwe campagne van Suitsupply ingegooid. Ook werden billboards en bushokjes beklad of met tape afgeplakt. Dat laat ceo Fokke de Jong weten aan NU.nl.

Suitsupply ging vorige maand van start met een nieuwe campagne, waarbij onder meer zoenende mannen te zien zijn. Dat leidde er al direct toe dat de mannenmodeketen tienduizenden volgers op social media verloor. Suitsupply heeft ook honderden klachten en verwensingen per mail ontvangen, stelt De Jong.

De oprichter zegt dat hij heftige reacties had verwacht, maar niet in deze mate. “En zeker niet in Nederland.” Waar volgens hem in ons land wordt geklaagd over het homoseksuele aspect van de campagne, is in andere landen ook kritiek op interraciale zoen tussen twee mannen. “Er zijn in sommige landen daadwerkelijk mensen die hun bestelde pakken niet meer op komen halen”, stelt De Jong.

Suitsupply heeft volgens zijn topman ook veel positieve reacties ontvangen. De campagne heeft een ‘hele nieuwe groep klanten’ bereikt, stelt De Jong. “Dat merken en horen we ook in onze winkels.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!