Hunkemöller heeft maandag haar eerste modeshow gehouden die wereldwijd live te volgen was. Daarbij werden de producten op de pagina onder de livestream getoond, zodat klanten die op hun wensenlijst konden opslaan. Na de show konden ze hun gewenste maten selecteren en de aankopen afronden.
De zogenoemde ‘click & buy’ modeshow is nu ook terug te kijken op de website van Hunkemöller. De lingerieketen zegt mee te gaan in een nieuwe trend, waarbij consumenten niet langer hoeven te wachten voordat het getoonde lingeriesetje of badmode-item verkrijgbaar is. Alle items zijn direct aan te schaffen in de webshop van de Nederlandse retailer.
De show werd gehouden in evenementenhal Afas Live in Amsterdam. De presentatie was in handen van topman Philip Mountford en merkambassadeur Doutzen Kroes.
De ‘see now, buy now’-trend werd zo’n twee jaar terug in gang gezet door Burberry. Consumenten willen onder druk van social media en e-commerce niet langer zes maanden wachten op de getoonde collectie. Bedrijven als Topshop, Prada en H&M volgden eerder al het voorbeeld van het Britse modehuis.
Reacties 0