Mexx wil rond september in samenwerking met franchisers winkels openen in Nederland. “We kijken naar steden als Utrecht, Den Haag, Breda en Maastricht”, zegt ceo Leo Cantagalli tegen RetailTrends.
Mexx lanceerde vorige week zijn website en eerste collectie onder de nieuwe eigenaar RNF Holding. Daarbij werd ook gesproken over het openen van flagshipstores in Parijs, Antwerpen, Amsterdam, Berlijn en München in 2019.
Het Nederlandse merk heeft volgens Cantagalli al genoeg aanvragen gehad van potentiële franchisenemers. Het merk is volgens hem nog goed bekend, doordat er voor het faillissement drie jaar geleden negentig winkels in ons land waren, die 225 miljoen euro omzet boekten. “Bovendien is de parfumlicentie van Coty altijd blijven doorlopen. Zij hebben vorig jaar 42 miljoen euro omzet gedraaid met de parfums van Mexx. Het geeft de kracht van het merk nog maar eens aan”, aldus de nieuwe topman.
Mexx telt momenteel nog veertig winkels in Griekenland en Oost-Europa. Die vestigingen liggen echter vol met andere merken, omdat ze onder de vorige eigenaar Eroglu Holding geen nieuwe collecties meer geleverd hebben gekregen. De lancering van de nieuwe lente- en zomercollectie is dan ook vooral een signaal naar deze ondernemers, stelt Cantagalli. “We hopen natuurlijk dat ze straks alleen nog onze kleding in de winkels hebben liggen.”
De nieuwe topman van Mexx gaat op RetailTrends dieper in op de plannen om Mexx nieuw leven in te blazen. Zo wil het merk ook terugkeren binnen warenhuizen en wordt er een nieuw winkelconcept geïntroduceerd. Klik hier om het volledige artikel te lezen.
Reacties 0