Zara test augmented reality in etalages

Zara test augmented reality in etalages

Zara introduceert volgende maand een toepassing waarmee klanten kleding virtueel op modellen kunnen bekijken in winkeletalages. De moderetailer hoopt daarmee vooral jongeren aan te spreken.

Consumenten kunnen hun smartphone bij een sensor in de winkel of de etalage houden. Zij krijgen vervolgens te zien hoe modellen geselecteerde kledingstukken dragen en tot outfits combineren. Vervolgens is het ook mogelijk de kledingstukken direct aan te schaffen. 

De techniek wordt in eerste instantie in 120 winkels wereldwijd beschikbaar gemaakt. Daarnaast wil moederbedrijf Inditex de technologie inzetten bij onlinebestellingen. Klanten krijgen daarbij een sensor op hun pakketje, waarmee ze via hun smarthpone een aantal outfits met de gekochte kleding krijgen voorgesteld. 

Vorige week werd al bekend dat Zara heil ziet in de inzet van robots in zijn winkels. Die moeten het ophaalproces in zijn pick-up points versnellen, om de wachtrijen tegen te gaan. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!