Google komt met 'universeel winkelmandje'

Google komt met 'universeel winkelmandje'

Google introduceert een nieuw programma om het makkelijker te maken iets via de zoekmachine af te rekenen. Met Shopping Actions kunnen retailers hun producten voortaan aanbieden via Google Search, Google Express Shopping, Google Assistant en Google Home. 

Google krijgt een commissie over elk product dat via een van deze services wordt verkocht. Het nieuwe programma moet voorkomen dat consumenten na een zoekopdracht hun aankoop afronden bij een webwinkel als Amazon. 

Target is een van de eerste retailers die Shopping Actions heeft getest. Het ‘universele winkelmandje’ zorgt volgens Google voor een hogere conversie tegen lagere kosten, in vergelijking met een advertentie op Google Shopping. Verder zou de gemiddelde waarde van het winkelmandje met zo’n dertig procent toenemen.

Op dit moment kunnen alleen retailers uit de Verenigde Staten van Google Shopping Actions gebruik maken. Wanneer het programma in andere landen beschikbaar komt, is nog onbekend.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!