Blokker Holding neemt alweer afscheid van Nextail

Blokker Holding neemt alweer afscheid van Nextail

Nextail wordt begin volgend jaar opgeheven als aparte organisatie binnen Blokker Holding. Een deel van de activiteiten wordt geïntegreerd met Blokker, dat zijn hoofdkantoor naar het onderkomen van Nextail in Amsterdam-Zuidoost verhuist.

Nextail is sinds eind 2014 verantwoordelijk voor alle online activiteiten van Blokker Holding, dat vorig jaar aankondigde alleen met Blokker verder te gaan. De innovatietak wordt nu teruggeschroefd tot het e-commerceteam van Blokker, dat geleid zal worden door Peter Scholtes. Scholtes is nu nog director online marketing bij Nextail. Hij gaat in zijn nieuwe functie rapporteren aan Casper Meijer, ceo van Blokker en Blokker Holding.

Blokker hoopt door deze veranderingen de online groei een impuls te geven. De afgelopen drie jaar is de omzet van de webshop met gemiddeld 25 procent toegenomen. Nextail introduceerde onder meer een online marktplaats voor externe leveranciers bij de winkelformule, waardoor het aanbod groeide van twaalf- naar ruim honderdduizend artikelen. Ook is recent een vernieuwde webshop gelanceerd.

Nextail is nu ook nog verantwoordelijk voor de online activiteiten van de formules Leen Bakker en Intertoys, die vorig jaar een nieuwe eigenaar vonden. Als die werkzaamheden begin 2019 zijn voltooid, wordt Nextail als aparte organisatie opgeheven.

Van de honderd mensen die nu bij Nextail werken, gaan er zo’n veertig mee naar Blokker. De huidige topman Antoine Brouwer gaat dat proces volgens een woordvoerder leiden. Zij kan nog niet zeggen of Brouwer ook na de integratie bij Blokker aan de slag gaat.

Reacties 1


Reinder Koornstra 23 mrt, 17:40

Nextail was ook een oerstom idee, uit paniek geboren. In een situatie waarin Blokker moest rationaliseren en dus formules moest afstoten, introduceerden ze een webwinkel naast de winkel. Helaas geen uitzondering in retailland ook al is allang duidelijk die die typische jaren negentig 'uitvinding' geen faillissement heeft voorkomen.
Een webshop moet juist geïntegreerd worden binnen de bestaande formule voordat deze grote kostenbesparingen én extra mogelijkheden tot gevolg heeft. Zie mijn blog 'Blokker 3.0' op LinkedIn

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!