Perry Sport opent volgende maand een flagshipstore in de nieuwbouwvleugel van het Utrechtse winkelcentrum Hoog Catharijne. De winkel wordt voorzien van een Experience Box, waar klanten kleding kunnen personaliseren en verschillende events, trainingen en try-outs worden georganiseerd.
In de Experience Box wordt het onder meer mogelijk shirts te bedrukken. Verder komen er in samenwerking met merken als Nike, Adidas, Puma en O’Neill events, terwijl ook lokale ondernemers de ruimte kunnen gebruiken voor actieve events.
Het winkelconcept is volgens Perry Sport een afgeleide van het nieuwe winkelconcept, dat eind 2016 in Amsterdam is geïntroduceerd. In de Kalverstraat werd gestart met de SafeSize-scan, die op basis van een 3D-scan het juiste schoenadvies aan volwassenen kan geven. In Utrecht wordt die service uitgebreid naar kinderen en voetbal- en wandelschoenen.
De nieuwe winkel in Utrecht komt in de plaats van de huidige locatie aan het Vredenburg. De opening staat gepland op 21 april, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.
Finish Line
Maandag werd ook bekend dat Perry Sport er een zusterformule bij krijgt. Eigenaar JD Sports neemt alle aandelen over van de Amerikaanse sportketen Finish Line. Het Britse bedrijf betaalt daar 558 miljoen dollar voor.
Finish Line heeft 556 winkels in de Verenigde Staten en Puerto Rico en werkt exclusief met Macy’s samen voor de verkoop van hardloopschoenen. De omzet van de Amerikaanse retailer lag het afgelopen boekjaar op 1,84 miljard dollar bij een winst voor belastingen van 54 miljoen.
Reacties 0