Het beste van RetailTrends: week 12

Het beste van RetailTrends: week 12

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Wat komt de Deense discounter Normal hier doen?
Wie nog nooit in Denemarken is geweest, heeft vermoedelijk nog nooit van de winkelketen Normal gehoord. Daar komt binnenkort verandering in, want de discountformule heeft Nederland gekozen als eerste vestigingslocatie buiten Scandinavië. Onder het mom ‘normale producten voor abnormale prijzen’ te verkopen, ziet de formule blijkbaar nog een gat in de Nederlandse markt. Wie is deze speler?

De opkomst en ondergang van SuperTrash
Olcay Gulsen heeft over aandacht niet te klagen. De ondernemer deed een stap terug bij SuperTrash, maakte de finale mee van het populaire tv-programma Wie is de Mol? en bracht deze maand ook nog haar boek SuperOlcay uit. Als klap op de vuurpijl is haar ‘levenswerk’ nu failliet. Waar ging het fout?

Is de speciaalzaak ten dode opgeschreven?
We horen het vaak: consumenten willen weg van de grijze massa en zijn op zoek naar lokaal, ambachtelijk, bijzonder, etcetera. Een situatie waarbij speciaalzaken gedijen, zou je zeggen. Maar niets blijkt minder waar. Supermarkten versterken hun dominante positie in het foodlandschap alleen maar, terwijl speciaalzaken hopeloos achterblijven. Hoe kan dat en is het tij nog te keren?

Hoe Starbucks zijn café in Yosemite verbergt
Starbucks heeft een nieuw café geopend in Yosemite National Park in Californië. De eerste Starbucks in een nationaal park wordt door de koffieketen omschreven als 'een verborgen juweeltje'.

De opbrengst van vier jaar Nextail
Blokker Holding gooit het roer graag om. Na de introductie van Nextail en het verkopen van bijna alle formules, wordt nu weer een streep gezet door de online innovatietak. Een deel van de activiteiten wordt geïntegreerd binnen Blokker, de winkelketen waar het concern nog wel toekomst in ziet. Welke innovaties blijven behouden voor Blokker?

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!