Dopper niet blij met Blokker: 'Geen match'

Dopper niet blij met Blokker: 'Geen match'

Blokker biedt in zijn nieuwste folder drinkflessen van Dopper aan die via een derde partij zijn ingekocht. Dopper is daar niet blij mee, zo laat het merk weten in een blog op zijn website.

De flessen worden op de cover van de folder aangeboden vanuit een zeecontainer, in het kader van de actieweek ‘partijhandel’. Dopper noemt dat ‘not cool’. ‘Dit past niet bij Dopper en al helemaal niet bij onze missie’, aldus het merk.

Dopper benadrukt dat er niets illegaals aan de actie is en dat de flessen geen namaak zijn. ‘Maar toch vinden we dit niet OK. Blokker en Dopper zijn geen match. Niet qua identiteit, niet qua missie, niet qua stijl’, zo valt te lezen. De folder zou afbreuk doen aan de boodschap van Dopper: hoe meer mensen Dopper gebruiken, hoe minder wegewerpflesjes in het milieu terechtkomen. 

Het merk valt vooral over ‘de visual van een containerproduct, een product zoals velen’, zegt een woordvoerder tegen RTL Z. Ook zou de inkoopprijs onder druk komen te staan, waardoor er minder geld naar de stichting gaat, die investeert in waterprojecten in arme landen. Blokker biedt een fles aan voor negen euro, waar Dopper zelf 12,50 euro vraagt.

Blokker laat weten ‘vanzelfsprekend de normale inkoopprijs betaald’ te hebben. Klanten die meer willen weten over het verhaal achter het product worden door de retailer naar de website van Dopper verwezen.

Reacties 2


hans de wit 29 sep, 11:23

Blijkbaar heeft Dopper het verschil van 3,50 per fles nodig gehad voor de ontwikkeling van de watertap.........


Bert Ysfogel 4 apr, 21:04

€ 12,50 hoop geld voor een plasticflesje. Hoeveel gaat er eigenlijk naar het goede doel? een euro of 5,- toch minimaal ?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!