Het beste van RetailTrends: week 14

Het beste van RetailTrends: week 14

RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Waarom Dick Boer door de voordeur vertrekt
Liefst twintig jaar is Dick Boer in dienst van Ahold Delhaize. Komende zomer neemt hij afscheid als topman van het fusiebedrijf. Zíjn fusiebedrijf. Zoals onder zijn leiding meer ingrijpende veranderingen zijn doorgevoerd, met als resultaat dat het concern twee keer zo groot is dan bij zijn aantreden als ceo.

De grootste Intratuin heeft nu een megarestaurant én speelparadijs
Net voor Pasen is de verbouwing van ‘de grootste Intratuin van Nederland’ klaar. Liefst 24 duizend vierkante meter telt de vestiging in Duiven, die er vooral veel horeca en een grote klimtuin voor kinderen bij heeft gekregen.

Waarom The Sting zich voortaan op Nederland concentreert
“We beschikken over vierduizend vierkante meter, gebruiken er tweeduizend en betalen voor vijfhonderd.” Cfo Roger van Biljouw is bij de opening van het nieuwste pareltje van The Sting in Haarlem openhartig over de plannen voor de komende jaren. “We concentreren ons op Nederland.”

Zo verovert Topbloemen.nl de online cadeaumarkt
Van bloemen naar taarten is een kleine stap, vond Topbloemen-eigenaar Edwin van Arkel. Daarom lanceerde hij onlangs het nieuwe platform Toptaarten.nl, om via een netwerk van lokale bakkers ook in die markt een onlinespeler van formaat te worden. In de bloemenbusiness is dat al langer het geval en nam de etailer in 2015 naar eigen zeggen zelfs de marktleiderspositie van Fleurop over. Wat is het geheim van de inmiddels vier merken tellende 'top'-keten?

De rebellie van Decathlon
Bye bye, bureaucratie. In navolging van Zappos gooit ook Decathlon al zijn managementlagen overboord. Voor het eerst ligt de bal volledig bij de medewerkers, die zelfs hun eigen job samenstellen. “Het ironische is dat we top-down hebben besloten dat we voortaan niet meer top-down werken.”

Om interviews en achtergronden te lezen en de nieuwste winkelconcepten en video's te zien, heb je een membership nodig. Met een membership ontvang je het magazine RetailTrends, krijg je korting op onze events en kun je tot tien collega’s een inlogaccount geven. Ben je nog geen member van RetailTrends? Probeer het nu een maand gratis!

RetailTrends