Retailers hebben vaak de mond vol over het belang van personalisatie. E-mail is nog altijd een geliefd middel om klanten die eenmaal iets gekocht hebben te binden. Om uit te zoeken hoe de grote spelers in de markt dat doen, nam e-mailmarketingbedrijf Coherent Path de werkwijze van honderd grote retailers in de eerste 45 dagen na een aankoop onder de loep. Daaruit blijkt onder meer dat zij in die periode gemiddeld slechts iets meer dan één mailtje naar hun vers verworven klanten sturen. Wat daarin staat, in hoeverre de content gepersonaliseerd is en welke retailers het best scoren, staat in deze infographic.
Zo personaliseren topretailers hun e-mailmarketing
Gepubliceerd op 9 april 2018 om 14:41
Retailers hebben vaak de mond vol over het belang van personalisatie. E-mail is nog altijd een geliefd middel om klanten die eenmaal iets gekocht hebben te binden. Om uit te zoeken hoe de grote spelers in de markt dat doen, nam e-mailmarketingbedrijf Coherent Path de werkwijze van honderd grote retailers in de eerste 45 dagen na een aankoop onder de loep. Daaruit blijkt onder meer dat zij in die periode gemiddeld slechts iets meer dan één mailtje naar hun vers verworven klanten sturen. Wat daarin staat, in hoeverre de content gepersonaliseerd is en welke retailers het best scoren, staat in deze infographic.