Zo personaliseren topretailers hun e-mailmarketing

Zo personaliseren topretailers hun e-mailmarketing

Retailers hebben vaak de mond vol over het belang van personalisatie. E-mail is nog altijd een geliefd middel om klanten die eenmaal iets gekocht hebben te binden. Om uit te zoeken hoe de grote spelers in de markt dat doen, nam e-mailmarketingbedrijf Coherent Path de werkwijze van honderd grote retailers in de eerste 45 dagen na een aankoop onder de loep. Daaruit blijkt onder meer dat zij in die periode gemiddeld slechts iets meer dan één mailtje naar hun vers verworven klanten sturen. Wat daarin staat, in hoeverre de content gepersonaliseerd is en welke retailers het best scoren, staat in deze infographic.

Retailers hebben vaak de mond vol over het belang van personalisatie. E-mail is nog altijd een geliefd middel om klanten die eenmaal iets gekocht hebben te binden. Om uit te zoeken hoe de grote spelers in de markt dat doen, nam e-mailmarketingbedrijf Coherent Path de werkwijze van honderd grote retailers in de eerste 45 dagen na een aankoop onder de loep. Daaruit blijkt onder meer dat zij in die periode gemiddeld slechts iets meer dan één mailtje naar hun vers verworven klanten sturen. Wat daarin staat, in hoeverre de content gepersonaliseerd is en welke retailers het best scoren, staat in deze infographic.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!