Wehkamp heeft het beste weekend ooit achter de rug. Het online warenhuis profiteerde naar eigen zeggen van de actie rond National Glamour Day en het mooie lenteweer.
National Glamour Day is een initiatief van het modemagazine Glamour, waar Wehkamp op inhaakte met twintig procent korting op veel modeartikelen. Er is volgens de etailer dan ook veel damesmode, schoenen en kinderkleding besteld, terwijl ook tuinartikelen gretig aftrek vonden.
Op het hoogtepunt telde Wehkamp meer dan 110 bestellingen van klanten per minuut, wat neerkomt op zo’n twee per seconde. Vooral de belangrijkste doelgroep – gezinnen – zou het online warenhuis goed hebben weten te vinden. “Binnen deze groep zagen we afgelopen weekend een groei van zo’n dertig procent”, aldus ceo Piet Coelewij. Hij laat verder weten dat meer dan de helft van de klanten het afgelopen weekend hun bestelling via een mobiel apparaat heeft geplaatst.
Wehkamp focust zich sinds vorig jaar nadrukkelijk op Nederlandse gezinnen. Het online warenhuis heeft momenteel ruim twee miljoen vaste klanten en meer dan een half miljoen bezoekers per dag. Het aanbod bestaat uit ruim vierhonderdduizend artikelen.
Reacties 0