Michael Söhlke is vorige week begonnen als cfo van MediaMarkt Nederland. De elektronicaketen breidt zijn Nederlandse directie later dit jaar uit met een nog te benoemen chief digital officer.
De komst van Söhlke werd eind vorig jaar al aangekondigd, gelijktijdig met het aantreden van Arnold Sporrel als ceo. De Duitser was hiervoor werkzaam als cfo bij de voormalige zusterformule Makro Cash & Carry in België. Eerder werkte hij in diverse functies bij Metro. "Hij is zeer georiënteerd op transformatie en digitalisatie en past daardoor goed bij onze ambities", reageert Sporrel. Söhlke is bij MediaMarkt de opvolger van Rob Janssen.
Naast Sporrel en Söhlke maakt ook Patrick van der Linden, als coo purchase, deel uit van de directie. Hij nam vorig jaar al de plaats in van Dennis Hooijmans, die de overstap maakte naar het hoofdkantoor in Duitsland. Daarmee is de directie in een jaar tijd volledig gewijzigd. Een jaar terug vormden Hooijmans en Janssen samen met ceo Gordon Scholz en cpo/cmo Barry van Ruiven nog de Nederlandse top. Laatstgenoemde is tegenwoordig ceo van muziekstreamingdienst Juke.
Reacties 0