Tele2: 'Winkels relatief grootste omzetdrijvers'

Tele2: 'Winkels relatief grootste omzetdrijvers'

De fysieke winkels van Tele2 zijn in Nederland het kanaal met de hoogste omzet per klant. Ook scoren ze het hoogst op klanttevredenheid, zei manager retail Edward Sleijffers tijdens het Retail Outlook Event.

Tele2 begon in 2015 met eigen winkels in Nederland, als onderdeel van een rebranding. Die zijn volgens Sleijffers vooral nodig voor het ‘laatste zetje’ dat een klant nodig heeft. 94 procent de klanten begint zijn reis volgens hem online. “Klanten zoeken in de winkel een bevestiging van iets wat ze zelf al weten, zijn al supergemotiveerd én geïnformeerd.”

Het rendement was voor Tele2 niet het belangrijkste punt van aandacht bij het besluit met winkels te starten, zegt Sleijffers verder. “Omzet en kosten moeten wel een beetje in balans zijn, maar als de winkels hun eigen broek kunnen ophouden is dat goed genoeg.” De telecomaanbieder heeft inmiddels zo’n vijftien winkels in Nederland en werd vorig jaar verkozen tot telecomretailer van het jaar. 

Op RetailTrends vertelt Sleijffers uitgebreid hoe het winkelconcept van Tele2 tot stand is gekomen.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!