Tele2 is in Nederland vanaf eind dit jaar een ‘online only’ merk. Moederbedrijf T-Mobile is van plan een deel van de zeventien Tele2-winkels om te bouwen tot T-Mobile-winkels en de rest te sluiten. Dat laat het telecombedrijf weten aan Telecompaper.
Klanten kunnen straks online terecht voor het kopen van Tele2-producten en service. Vorig jaar liet Tele2 nog weten dat de fysieke winkels van het merk in Nederland zorgden voor de hoogste omzet per klant. “Klanten zoeken in de winkel een bevestiging van iets wat ze zelf al weten, zijn al supergemotiveerd én geïnformeerd”, vertelde manager retail Edward Sleijffers toen tijdens het Retail Outlook Event. Dat de winkels nu verdwijnen is daarom een opvallende keuze.
Naast de eigen winkels wordt Tele2 ook verkocht bij verkooppunten van partners. Deze zullen blijven bestaan. T-Mobile heeft op dit moment 125 winkels. In de loop van 2019 zullen daar nog enkele bij komen. Het personeel van de Tele2-vestigingen wordt overgenomen door T-Mobile.
Reacties 0