Het Nederlandse thuiswinkelbedrijf Tel Sell is overgenomen door MediaShop. De nieuwe eigenaar heeft zendtijd ingekocht bij RTL, waarmee de infomercials op televisie terugkeren.
De verkoop volgt exact een jaar nadat Tel Sell in de etalage was gezet door eigenaar Bianca Damas, de dochter van de oprichter. Tel Sell focust zich de laatste jaren volledig op e-commerce kanaal, maar MediaShop wil het bedrijf juist via televisie ‘vol in de schijnwerpers zetten’. Tel Sell verdween vier jaar geleden van het scherm. Onder de nieuwe naam ‘Tel Sell – part of MediaShop’ belooft algemeen directeur Philipp Nachbaur ‘een scala aan nieuwe en opwindende productinnovaties’.
MediaShop geldt als een belangrijke speler op het gebied van homeshopping in Duitsland en Oostenrijk. "Het is ons doel om de Nederlandse markt te ontwikkelen tot een succesvolle pijler binnen het MediaShop-landschap", aldus Nachbaur. Hij wil ook uitbreiden naar andere West-Europese landen.
Tel Sell ging in 2008 ten onder aan een grote belastingschuld, maar realiseerde een doorstart. Sinds 2014 verkoopt het bedrijf als webwinkel alleen het assortiment van dropshipmentpartners. De nieuwe eigenaar voegt zelf ontwikkelde producten toe aan het assortiment.
Reacties 0