Een kijkje in het nieuwe vlaggenschip van Perry Sport

Hoog Catharijne is sinds zijn heropening dé plek om de nieuwste winkelconcepten van ’s lands grootste retailers te bezichtigen. Zo ook van Perry Sport, dat er vorige week zijn tweede flagshipstore opende. In de nieuwbouwvleugel van het Utrechtse winkelcentrum vind je daar onder meer elementen die ‘volledig nieuw en uniek zijn voor sportretail’.

Hoog Catharijne is sinds zijn heropening dé plek om de nieuwste winkelconcepten van ’s lands grootste retailers te bezichtigen. Zo ook van Perry Sport, dat er vorige week zijn tweede flagshipstore opende. In de nieuwbouwvleugel van het Utrechtse winkelcentrum vind je daar onder meer elementen die ‘volledig nieuw en uniek zijn voor sportretail’.

Het winkelconcept is een afgeleide van het nieuwe winkelconcept, dat eind 2016 in Amsterdam is geïntroduceerd. Het vlaggenschip in Utrecht is ingedeeld op categorie, waarbij de laatste trends op het gebied van sport & adventure en lifestyle direct na de entree te vinden zijn. Verderop in de winkel zijn zones voor categorieën running, training, voetbal en kinderen. 

In de Kalverstraat werd gestart met de SafeSize-scan, die op basis van een 3D-scan het juiste schoenadvies aan volwassenen kan geven. In Utrecht is die service – eveneens te vinden op de begane grond – uitgebreid naar kinderen en voetbal- en wandelschoenen. Op de tweede etage bevinden zich categorieën als lifestyle, reizen, tennis, zwemmen en hockey.

De belangrijkste noviteit is de Experience Box, waar klanten kleding kunnen personaliseren en verschillende events, trainingen en try-outs worden georganiseerd. Het is een volledig nieuwe ruimte op de begane grond, die ingezet wordt voor onder meer (sport)trainingen, workshops en introducties van nieuwe producten. In deze ruimte is ook een personalisatiestation, waar shirts en ander textiel wordt bedrukt terwijl de klant wacht.

Perry Sport is druk bezig zijn winkels te verbouwen, waarbij de focus op de belangrijkste locaties ligt. De volgende flagshipstore opent eind juni zijn deuren in Rotterdam op een nieuwe locatie. In de Hoogstraat – in de voormalige vestiging van Blokker - is volgens de retailer eveneens meer ruimte weggelegd voor inspiratie, beleving en events.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Lees ook

Alle artikelen

Meest gelezen