Dit is de toekomstvisie van JD.com

Dit is de toekomstvisie van JD.com

JD.com timmert stevig aan de weg om zich tussen Amazon en Alibaba te nestelen als mondiale retailgrootmachten. Daarbij koppelt het Chinese concern een heilig geloof in technologie aan soms duizelingwekkende ambities in het fysieke retaillandschap. Zo werd onlangs de ambitie uitgesproken duizend onbemande gemakswinkels per dag te openen in China. Oprichter Richard Liu was vorige week een van de hoofdgasten tijdens World Retail Congress in Madrid. In gesprek met retailexpert David Roth gaat hij onder meer in op hoe hij een door technologie beheerste toekomst voor zich ziet, en waarom JD.com een rol voor zichzelf ziet weggelegd in de supermarktbranche.

 

JD.com timmert stevig aan de weg om zich tussen Amazon en Alibaba te nestelen als mondiale retailgrootmachten. Daarbij koppelt het Chinese concern een heilig geloof in technologie aan soms duizelingwekkende ambities in het fysieke retaillandschap. Zo werd onlangs de ambitie uitgesproken duizend onbemande gemakswinkels per dag te openen in China. Oprichter Richard Liu was vorige week een van de hoofdgasten tijdens World Retail Congress in Madrid. In gesprek met retailexpert David Roth gaat hij onder meer in op hoe hij een door technologie beheerste toekomst voor zich ziet, en waarom JD.com een rol voor zichzelf ziet weggelegd in de supermarktbranche.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!