Dit is de rol van de community volgens Doug Stephens

Dit is de rol van de community volgens Doug Stephens

‘Retailprofeet’ Doug Stephens gelooft heilig in winkels, maar niet in de conventionele opzet. In een wereld waarin traditionele retail doodgaat, moeten winkels volgens hem ‘gemeenschappelijke ervaringen’ omarmen. “Winkels kunnen niet meer alleen nog producten distribueren. Ze moeten ook ervaringen distribueren. Minder winkels, meer verhalen”, aldus Stephens op een event van Business of Fashion. Meer dan producten, doen belevenissen met vrienden het goed op social media als Instagram, geeft hij als voorbeeld. “Waarom kunnen gemeenschappelijke ervaringen en winkelen niet samenkomen?” Stephens pleit in zijn presentatie voor een nieuwe retailformule: community plus een goede fysieke omgeving plus goede producten.

 

‘Retailprofeet’ Doug Stephens gelooft heilig in winkels, maar niet in de conventionele opzet. In een wereld waarin traditionele retail doodgaat, moeten winkels volgens hem ‘gemeenschappelijke ervaringen’ omarmen. “Winkels kunnen niet meer alleen nog producten distribueren. Ze moeten ook ervaringen distribueren. Minder winkels, meer verhalen”, aldus Stephens op een event van Business of Fashion. Meer dan producten, doen belevenissen met vrienden het goed op social media als Instagram, geeft hij als voorbeeld. “Waarom kunnen gemeenschappelijke ervaringen en winkelen niet samenkomen?” Stephens pleit in zijn presentatie voor een nieuwe retailformule: community plus een goede fysieke omgeving plus goede producten.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!