‘Retailprofeet’ Doug Stephens gelooft heilig in winkels, maar niet in de conventionele opzet. In een wereld waarin traditionele retail doodgaat, moeten winkels volgens hem ‘gemeenschappelijke ervaringen’ omarmen. “Winkels kunnen niet meer alleen nog producten distribueren. Ze moeten ook ervaringen distribueren. Minder winkels, meer verhalen”, aldus Stephens op een event van Business of Fashion. Meer dan producten, doen belevenissen met vrienden het goed op social media als Instagram, geeft hij als voorbeeld. “Waarom kunnen gemeenschappelijke ervaringen en winkelen niet samenkomen?” Stephens pleit in zijn presentatie voor een nieuwe retailformule: community plus een goede fysieke omgeving plus goede producten.
‘Retailprofeet’ Doug Stephens gelooft heilig in winkels, maar niet in de conventionele opzet. In een wereld waarin traditionele retail doodgaat, moeten winkels volgens hem ‘gemeenschappelijke ervaringen’ omarmen. “Winkels kunnen niet meer alleen nog producten distribueren. Ze moeten ook ervaringen distribueren. Minder winkels, meer verhalen”, aldus Stephens op een event van Business of Fashion. Meer dan producten, doen belevenissen met vrienden het goed op social media als Instagram, geeft hij als voorbeeld. “Waarom kunnen gemeenschappelijke ervaringen en winkelen niet samenkomen?” Stephens pleit in zijn presentatie voor een nieuwe retailformule: community plus een goede fysieke omgeving plus goede producten.